13 January 2017

10 SPOSOBÓW NA MROŹNE WIECZORY


Za oknem rozciąga się piękny krajobraz. Lampy uliczne oświetlają chodnik przed moim domem, zasypany grubą warstwą śniegu, drzewa ogołocone z liści odpoczywają pod puchową kołderką, na rozgwieżdżonym, bezchmurnym niebie wyraźnie odcina się Gwiazda Polarna, wokół panuje cisza i spokój.
Pięknie jest podziwiać ten wieczorny, zimowy widok, będąc w swoim domowym zaciszu, otulonym kocem, z kubkiem rozgrzewającej herbaty w ręku. Już nie jest tak pięknie, gdy przychodzi nam ruszać się z tej ciepłej, domowej enklawy i wychodzić na zewnątrz, gdzie temperatury bliskie są tym panującym co najmniej na biegunie północnym. Krótkie, szybkie wyjście do sklepu kończy się przemarzniętymi palcami u stóp, czerwonym od zimna nosem i marzeniem, by te mrozy minęły jak najszybciej. To naturalne, że w taką pogodę nikt nie ruszałby się z domu, najlepiej zapadłby w zimowy sen i obudził dopiero na wiosnę. Jak sobie radzić z taką nędznie wyglądającą sytuacją? Co robić, kiedy zmarznięci, wyzuci z wszelkiej energii wracamy do domu, a za oknem zimno i ciemno?


1. Świece 
Niekoniecznie muszą być zapachowe, po prostu świece. Światło świecy jest miękkie, subtelne. Idealnie wpasowują się w klimat wieczoru, relaksują, odprężają. Osobiście jestem ogromną fanką świec i w okresie zimowym palę je niemal non stop. Ich delikatne światło działa na mnie naprawdę uspokajająco i budzi we mnie wiele pozytywnych uczuć. 


2. Herbata
Najlepsze według mnie to ta z cynamonem, imbirem, goździkami, miodem i pomarańczą. Rozgrzewa, cudownie pachnie, budzi przyjemne skojarzenia. Dla mnie zawsze kojarzyć się będzie z jesienno- zimowym czasem, z długimi wieczorami, z równie długimi rozmowami. To jedna z tych prostych, bardzo przyziemnych czynności, które dla mnie są namiastką raju, źródłem szczęścia. 

3. Muzyka
Muzyka jest ogromną częścią mojego życia, towarzyszy mi zawsze i wszędzie. W zimowe wieczory uwielbiam słuchać delikatnych, cichych utworów lub po prostu piosenek świątecznych. Czasem przy słuchaniu zwykłej muzyki moja wyobraźnia wprost szaleje, do głowy przychodzą mi nowe pomysły. Długie zimowe wieczory to idealna pora na tworzenie nowych playlist, szukanie nowych gatunków, nut, które przypadną nam do gustu. 

4. Książki
Nie wyobrażam sobie inaczej wykorzystać chwili wolnego, jak z książką w ręku. Nie wiem czemu, ale szczególnie w okresie zimowym lubię sięgać po zwykłe przewodniki, czytać o nowych miejscach, odkrywać je poprzez zdjęcia. Z zimowym okresem bardzo mocno kojarzy mi się trylogia Tolkiena "Władca Pierścieni". Kilka lat temu na feriach odkryłam te książki, od tamtego czasu najlepiej czyta mi się to właśnie w czasie zimy. 

5. Filmy, seriale
Zimowy wieczór to dobry czas, by nadrobić odcinki swojego ulubionego serialu, wrócić do filmu, który szczególnie przypadł nam do gustu lub też poszperać trochę w internecie i znaleźć coś nowego. Ostatnio nie mam za dużo czasu na to, by oglądać jakieś filmy, chociaż bardzo wieczór ze starym kinem lub jakimś ostrym, naszpikowanym zwrotami akcji filmem. Co do seriali też nie jestem na bieżąco z nowymi pozycjami, za to mogę Wam polecić duński serial "Rząd", który niedawno zaczęłam oglądać. 

6. Gry planszowe
Dawno nie grałam w żadne gry, a teraz odkryłam je na nowo. Wygrzebałam z szafy stare, dobre Monopoly i namówiłam na grę resztę rodziny. Gry planszowe to również dobry sposób na spędzenie wieczoru, zwłaszcza, że jest przy tym okazja do rozmowy z innymi. 

7. Albumy i zdjęcia
Lubię od czasu do czasu sięgnąć po stare zdjęcia i albumy i cofnąć się do beztroskiego czasu dzieciństwa, pośmiać się z głupich poz, jakie przyjmowaliśmy z moim bratem do zdjęcia lub też przypominać sobie historie związane z daną fotografią.


8. Wieczory ze znajomymi
Kiedy na zewnątrz pada śnieg, jest tak mroźno, że spacery i wszelka aktywność na dworze to najgorszy pomysł na świecie, nie ma nic lepszego niż wieczór spędzony ze znajomymi. Można wybrać się do kawiarni, restauracji o przy dobrej kawie podziwiać zimowy krajobraz zza okien. To dobra okazja do rozmów, plotek, wymieniania opinii na dany temat lub po prostu cieszenia się z możliwości spędzenia czasu z drugim człowiekiem. 

9. Czekolada
Wiadomo nie od dziś, że czekolada podnosi poziom szczęścia, dlatego uwielbiam czekoladę! (oczywiście z umiarem ;)). W chłodne, zimowe dni nie ma nic lepszego niż ciepła czekolada do picia, z cynamonem i goździkami. Mniam! 
10. Wasza propozycja
Ten punkt zostawiam specjalnie dla Was. Jaki jest Wasz sposób na spędzenie zimowego wieczoru? Piszcie w komentarzach! :) 

10 comments:

  1. Podpisuję się chyba pod każdym oprócz gier planszowych - niestety w mieszkaniu nie mam żadnych, wszystkie zostały w rodzinnym domu :C Muszę uzupełnić kolekcję, bo lubię spędzać tak wieczory - nie tylko zimowe ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. o tak, teraz odkryłam ile frajdy jest w grach planszowych! ;)

      Delete
  2. Super post:) Klimatyczny
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ Buziaki!

    ReplyDelete
  3. super pomysły, z chęcią skorzystam
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Praktycznie pod wszystkimi punktami mogę się podpisać. Zimowymi wieczorami z kubkiem ciepłej herbaty i zapaloną świecą najlepiej pisze mi się bloga :)

    ReplyDelete
  5. fajne te pomysły :) zostaję tu na dłużej i pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję i też pozdrawiam! :))

      Delete